Selasa, 24 Ogos 2010

cerita- ceriti..


Salam sejahtera n salam satu malaysia buat semua peminat2ku..

menjelang ramadhan yang sudah masuk hari ke-12, aku nak berkonsi cerita sikit dengan rakan2 yang terbaca atau sedang membaca cerita yang aku tulis ni..fenomena fb..atau pun facebock menjadi kegilaan ramai bukan sahaja kepada remaja2 di IPTA dan juga IPTS, tetapi turut menjadi kegilaan buat remaja2 yang di luar (yang tidak melanjuttkan pelajaran dimana2 pusat pengajian). tujuannya hanya satu iaitu mencari kenalan..kalau yang lelaki mungkin lebih berminat men ADD wanita2 single yang cantik2..kalau yang pompuan tu myb untuk menghilangkan kepuasan..ataupun saje2 mengikuti perkembangan teknologi yang sedang terbina bagaikan akok di masak panas2..

tapi aku rasa cam boring plak bila bukak fb rata2 yang tulis status nya semuanya sama je..contohnya kalau yang wanita..hari ni menu berbuka puasa selipar jepun masak merah..kasut bot masak singgam. Kalau nak difikirkan balik, benda cam tu pun nak bagitahu..xpenting la weiii...xyah bagitahu pun xpe..meluat je baca..pe kata kalau post video2 yang lawak2 ke..or yang berunsur keislaman ke..ok la jugak..

wEh kawan2..aku nak bagitahu sikit ni..reban angsa aku dah nak siap ni..hik3, punya la bersusah payah ayah aku tolong nak siapkan reban angsa..kesian aku tengok ayah aku..huk3..trima kasih aboh..kalau xde ayah aku..aku rasa reban angsa aku xjadi2..kalau jadi pun aku rasa 3,4 hari mesti roboh balikk..ye la..aku mane la ade kemahiran nak reka cipta ni..nak menukang pun aku xbrapa pandai..tapi xpe la kan..sekurangnya ade la jugak kesungguhan nak buat..bak kata pepatah..selagi kita berusaha..selagi itu lah kejayaan akan kita kecapi..

esok masuk hari ke-13 puasa..myb esok aku nak sambung mengecat rumah yang boleh dikatakan terbengkalai dek kerana duk asyik buat reban angsa je..tadi pun aku dah ngecat sikit..mak aku tengok je aku duk mengecat..sampai tertido dia..cian kat mak..ore suh tido xse..nak tunggu sangat..hahahahahaha..kalau nak upah owg luar mengecat, upah sama mahal dengan harga cat..tapi aku cat xambik upah satu sen pun..tolong menolong..aku jugak nak duduk umah tu kan..jadi xsalah kalau nak mencantikkan rumah kita sendiri..hik3

kalau la sayang aku baca cerita yang aku tulis ni..mesti dia gelak sorang2..aku memang tau dh aweks aku tu camner..sentiasa ceria je orangnya..manis plak tu..beruntung dapat aweks cam tu..aku memang sayang sangat2 kat dia ..ramai yang cakap aweks aku muka dia cam haliza AF..hik3..xtau la plak aku sebab aku xminat tengok hiburan realiti ni..kat atas ti gambar dia. walau apepun aku nak ucapkan ribuan terima kasih kat farhana yusof kerana mencinta diri aku dengan seadanya,,insyaAllah satu hari nanti aku akan jadikan dia sebagai permaisuri dalam istana yang akan aku bina,,itu lah janji aku kepada dia..(jiwang la plak..geli je.ahak3)

nanti aku sambung lagi cerita mengenai diri aku k..nite semua ...muah3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komeng2..jangan malu jangan segan

Senarai Blog Saya