Selasa, 24 Ogos 2010

Kenangan terindah

Hari ni genab la sebulan aku telah tamat dengan jayanya daripada seorang kadet kepada seorang pegawai askar wataniah atau lebih dikenali sebagai Rotu. banyak kenangan aku  dalam palapes tak kira la dengan kawan2 ataupun  denga jurulatih..masuk askar ni memang banyak mengubah hidup aku, ada sesetengah pihak termasuk sepupu aku kata, masuk palapes ni xbebas..disiplin kena jaga, rambut xleh nak simpan panjang2..pakai baju cam budak skema.walaubagaimanapun,akhirnya aku dapat bukti kan bahawa tiada yang mustahil dalam dunia ni..kalau la owg lain boleh menawan puncak everest..boleh renangan selat inggeris..boleh mengelilingi lautan seorang diri..xkan la nak jaga disiplin sikit pun xboleh..bila kita fikir cam tu,secara xlangsung kita akan mempunyai kekuatan diri..insyaAllah..secara positif nya bila masuk askar ni, penampilan kita semakin bergaya,segak dan kemas..kalau nak dibandingkan dengan mereka2 yang xmasuk badan berunifom..kita dapat lihat perbezaaan..manakala darisegi masa pula,kebanyakan anggota2 palapes ni lebih menepati masa. itu masa latihan je..hahahahahaha..kalau kat luar sama je janji melayu..kata kul 10..kul 11 baru datang..

kenangan terakhir sekali yang dapat aku ceritakan ialah kejayaan menjuarai pertandingan kawat seluruh IPTA diseluruh melaysia..sape xbangga der, seluruh Malaysia tu..bukaknnya pertandingan kawat sekolah..mahupun kampung..bangga giler aku masa tu..tapi sayang, ingatkan dapat la piala nak bawak balik tunjuk kat mak..rupanya dia bagi piala pusingan satu je...hampeh tull..tapi xpe la..bila pikirkan balik,xpe la..piala tu aku anggap sebagai hadiah buat jurulatih2 aku kerana bersusah payah mengajar, mendidik serta menjaga kami semua selama 3 tahun menjadi pegawai kadet...dan sampai la menjadi pegawai askar wataniah.

sekarang ni bila xde ape2 nak buat..xpon sebelum tido..mula la duk teringat kisah2 lama..hik3..best jugak rupanya..rupanya yang kepahitan, kesengsaraan itu lah yang menjadi kenangan manis buat aku..kat atas tu aku ade post gambar2 masa aku tamat latihan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komeng2..jangan malu jangan segan

Senarai Blog Saya