Isnin, 3 Ogos 2009

Kedai Motosikal SQ

Assalamualaikum kepada pembaca sekalian..ermmm saya ada satu cerita yang hendak dikongsi bersama. Setiap 3 bulan sekali saya akan pergi ke kedai motosikal SQ berhampiran dengan hentian kajang. Tujuan saya pergi ke kedai motosikal SQ adalah untuk menukar minyak enjin motosikal . Apa yang menarik perhatian saya apabila sampai disana, ada seorang budak melayu yang bekerja disitu. Dia x la hensem sangat hahahahaha, tapi saya tertarik bila dia berkomunikasi dengan pelanggan yang datang untuk membaiki motosikal disitu. Antara contoh ayat yang dia sering gunakan lu mau bikin ape brother?? apa rosak, nak kasi itu moto laju ke..


Berdasarkan gaya atau cara percakapan yang dituturkan, saya nak tanya la pendapat anda semua sebagai seorang pembaca. Adakah situasi atau suasana persekitaran menyebabkan pencemaran bahasa berlaku?? jangan malu jangan segan..komen je.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komeng2..jangan malu jangan segan

Senarai Blog Saya